Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2011

ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ!


Τα φρούτα, όπως και τα λαχανικά, που βρίσκονται στην ίδια διατροφική κατηγορία, είναι πολύ σημαντικά για την υγεία του ανθρώπου, καθώς περιέχουν πολλές βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία (μέταλλα και ιχνοστοιχεία). Τα φρούτα μαζί με τα λαχανικά βρίσκονται στην δεύτερη βάση της διατροφικής πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής, σύμφωνα με την οποία ότι ο άνθρωπος θα πρέπει να καταναλώνει καθημερινά 5 μερίδες φρούτων. Τα φρούτα που υπάρχουν σε αφθονία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι το καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινο, νεκταρίνι, σταφύλι, βατόμουρο, βερίκοκο, σύκο, κεράσι, ανανάς, δαμάσκηνο, ακτινίδιο.
·         Καρπούζι
Το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β6, Β1, C, λυκοπένιο, β-καροτένιο, κάλιο, μαγνήσιο και διαλυτές φυτικές ίνες. Η περιεκτικότητά του σε θερμίδες είναι χαμηλή (1 φλιτζάνι τσαγιού καρπούζι περιέχει μόνο 40 θερμίδες). Το 90% του καρπουζιού αποτελείται από νερό, ενώ η περιεκτικότητα του σε ζάχαρο ανέρχεται στο 5%.
·         Πεπόνι
Η χημική του ανάλυση έχει δείξει ότι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και C, καθώς και σε θειαμίνη, νιασίνη, Β6 και κάλιο. Καλό θα είναι να τρώγεται ώριμο, διαφορετικά παρέχει ελάχιστα από τα παραπάνω διατροφικά στοιχεία. Όσο πιο ώριμο είναι το πεπόνι τόσο μεγαλύτερα ποσοστά β-καροτίνης περιέχει. Χαρακτηριστικό δείγμα της ωριμότητάς του είναι το άρωμά του.
·         Ροδάκινο
Το ροδάκινο περιέχει αρκετή ποσότητα βιταμίνης C και Ε, φώσφορο, βιοτίνη, σίδηρο και ασβέστιο, πολλά αντιοξειδωτικά ενώ έχει μέτρια περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και ζάχαρη..
·         Νεκταρίνι
Το κύριο διατροφικό στοιχείο που δίνει είναι οι φυτικές ίνες οπότε είναι ένα φρούτο ιδιαίτερα καλό για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Καλή πηγή καροτενίων, καλίου και φλαβονοειδών.
·         Σταφύλι
Τα σταφύλια περιέχουν θρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, χαλκό και μόλυβδο, ενώ επίσης έχουν και αρκετές θερμίδες. Ακόμα περιέχουν μια ουσία, την ρεσβερατρόλη, η οποία είναι ένα από τα ενεργά συστατικά που κάνουν το σταφύλι να λειτουργεί ευεργετικά για την καρδιά και να παρουσιάζει αντικαρκινικές ιδιότητες. Επίσης το σταφύλι καταπολεμά την κατακράτηση υγρών.
·         Βατόμουρο
Είναι μοναδικά σε σχέση με άλλα φρούτα, καθώς είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά που μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση καρδιακών παθήσεων, καρκίνου και άλλων ασθενειών. Επίσης, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C. Ωριμάζουν στο τέλος του καλοκαιριού.
·         Βερίκοκο
Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη Α και περιέχει βιταμίνη C, Β1, Β2, β-καροτένιο, σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο και σχεδόν όλα τα υπόλοιπα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Έχουν σημαντική περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, τόσο ωμά όσο και αποξηραμένα, που συμβάλλουν στην καλή υγεία του πεπτικού συστήματος και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.
·         Σύκο
Είναι φρούτο πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες και για αυτό και συστήνονται σε άτομα με κακή λειτουργία εντέρου. Συγκριτικά με τα υπόλοιπα φρούτα είναι υψηλό σε ασβέστιο. Καταναλώνονται ωμά και αποξηραμένα και έχουν ιδιαίτερα γλυκιά γεύση.
·         Κεράσι
Το κεράσι περιέχει αρκετά μεταλλικά άλατα, φυτικές ίνες και ελλαγικό οξύ, ουσία που εμποδίζει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη Α, C, B, σε κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, μαγνήσιο και χαλκό.
·         Ανανάς
Αν και διατίθεται όλον τον χρόνο, η περίοδος αιχμής του στην αγορά είναι μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου. Είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και περιέχει ένα ένζυμο που ανακουφίζει τη δυσπεψία.
·         Δαμάσκηνο
Το δαμάσκηνο είναι ένα φρούτο με πολύ γλυκιά γεύση και ωραίο άρωμα. Έχει χρώμα βαθύ μπλε ή μωβ όταν ωριμάσει. Τρώγεται νωπό σαν φρούτο ή αποξηραμένο χωρίς να αλλοιωθούν τα ιχνοστοιχεία του. Το δαμάσκηνο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α, και C. Περιέχει επίσης ασβέστιο, κυτταρίνη, μαγνήσιο και βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου αφού περιέχει σημαντική ποσότητα φυτικών ινών.
·         Ακτινίδιο
Το ακτινίδιο περιέχει βιταμίνη C και είναι πλούσιο σε κάλιο, φυτικές ίνες, μαγνήσιο, φώσφορο και ιχνοστοιχεία. Το ακτινίδιο μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην άμυνα του οργανισμού και είναι ευεργετικό για τη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Θεωρείται ότι βοηθάει στη μείωση της πιθανότητας θρομβώσεων, αλλά και ότι μπορεί να βελτιώσει την όραση. Διατίθεται όλο το χρόνο.


ΦΡΟΥΤΑ
ΘΕΡΜΙΔΕΣ ΑΝΑ 100ΓΡ ΤΡΟΦΙΜΟΥ (kcal)
Καρπούζι
30
Πεπόνι
34
Ροδάκινο
39
Νεκταρίνι
49
Σταφύλι
71
Βατόμουρo
55
Βερίκοκο
48
Σύκο
74
Κεράσι
72
Ανανάς
50
Δαμάσκηνο
75
Ακτινίδιο
35

Δροσερά και γλυκά στη γεύση όλα τα φρούτα του καλοκαιριού είναι εξαιρετικές απολαύσεις. Μην ξεχνάτε, φρονήστε το καλοκαίρι αυτό να μη λείψουν από το καθημερινό σας διαιτολόγιο.

Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2011

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΥΠΟΓΛΥΚΑΙΜΙΑΣ


Ο πιο γρήγορος και σωστός τρόπος να διορθώσεις την υπογλυκαιμία σου είναι η κατανάλωση <γρήγορων υδατανθράκων>.
Γρήγοροι υδατάνθρακες είναι οι υδατάνθρακες που απορροφούνται άμεσα από τον οργανισμό σου και αυξάνουν γρήγορα τη γλυκόζη στο αίμα σου. Τα 15 γραμμάρια υδατανθράκων μπορούν να κάνουν το σάκχαρό σου να ανέβει από 400mg/dl μέχρι και 80mg/dl σε 10 με 15 λεπτά!!!
Οι τροφές που περιέχουν 15 γραμμάρια υδατάνθρακες και απορροφούνται γρήγορα από τον οργανισμό σου είναι:
       o   1 κουτάλι της σούπας μέλι
       o   2-3 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη
       o   2-3 καραμέλες
       o   3 ταμπλέτες γλυκόζης
       o   ½ - 1 κουτάκι χυμό πορτοκάλι ή άλλου χυμού χωρίς προσθήκη ζάχαρης
Πρέπει να περιμένεις οπωσδήποτε ένα τέταρτο από την ώρα που θα φας για να ξανά μετρηθείς και να δεις αν το σάκχαρό σου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα. Αν όχι, πρέπει να επαναλάβεις τη δόση υδατανθράκων που πήρες.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Μην προσπαθείς να διορθώσεις την υπογλυκαιμία σου με τροφή που εκτός από ζάχαρη, περιέχει και λίπος!
Δηλαδή, σύνθετους υδατάνθρακες, όπως μπισκότα και σοκολάτα. Το λίπος δεν απορροφάται γρήγορα από τον οργανισμό σου και επιπλέον εμποδίζει και την άμεση απορρόφηση της ζάχαρης.http://www.amphi.com/teachers/bsquier/images/F53663973AA04BD4B4407A550FF37E66.gif